sunnuntai 27. heinäkuuta 2014

Blogi 3V

Niin on taas yksi vuosi vierähtänyt ja blogi täyttää tänään kolme vuotta. Nämä kolme vuotta ovat sisältäneet niin ylä- kuin alamäkiäkin varsinkin mitä tulee kirjoittamiseen. Välillä on tuntunut siltä ettei ole mitään asiaa. Toisinaan taas on tuntunut siltä, että asiaa olisi vähän liikaakin. Tällä hetkellä tuntuu taas hieman vaikeammalta, mutta eiköhän se hommat taas ala pikkuhiljaa lutviutumaan. Ulkona on sen verran hyvät kelit ettei kannata tuhlata parasta aikaansa sisällä. Tämä asia myös rajoittaa tällä hetkellä kirjoitusintoani.

Mitä sitten olen saanut aikaan näissä kolmessa vuodessa? Sitä olisi ehkä parempi kysyä teiltä lukijoilta. Kertokaa ihmeessä mielipiteenne mikäli vain näette tarvetta niille. On myös parempi korjata virheeni ajattelussa, koska en ole läheskään aina oikeassa. Kommenttien saaminen kirjoituksiin on tärkeää, koska ne luovat keskustelua. Keskustelu lisää lukijoiden ja kirjoittajan saamaa hyötyä. En tietystikään ole paras vastaanottaja ja se on helppo nähdä kommenttien määrästä. Toinen ja epätodennäköisempi vaihtoehto on se, että kirjoitukseni antavat enemmän kuin mitä luulen. Eli olen harvemmin väärässä kuin mitä oletan olevani.

Kirjoitusten määrä taitaa tällä hetkellä olla noin 330 ja ne on tehty kolmen vuoden aikana. Tämä tarkoittaa aikamoista määrää spämmiä. Tämä tarkoittaa yhtä kirjoitusta lähes kolmen päivän välein. Tämä on sellainen määrä etten ole ihan varma pystynkö tätä vauhtia enää kirjoittamaan jatkossa. Se nähdään tulevaisuudessa. Kaiken kaikkiaan olen suhteellisen tyytyväinen kirjoitusteni laatuun, mutta kyllä minulla on varaa parantaa. Jos joku on lukenut kirjoituksiani melkein kaikki kolme vuotta niin olisi kiva kuulla onko laatu parantunut yhtään? Lukijoiden määrä on näinä vuosina aika tarkkaan ollut keskimäärin 100 käyntikertaa vuorokaudessa. Tällä hetkellä päivittäinen lukijamäärä on keskimäärin jotain sadanviidenkymmenen ja kahdensadan väliltä. Tämä riippuu jonkin verran kirjoitustiheydestä, joten on vaikeaa antaa tarkempaa lukua. En pane pahakseni vaikka kävijämäärä kasvaisi, mutta se tulee vaatimaan tasonnostoa. Kolme suosituinta kirjoitusta ovat olleet seuraavat:


Nämä kolme ovat juuri mainitussa järjestyksessä. Toisena tällä hetkellä oleva kirjoitus tulee menemään ensimmäisen ohi seuraavien kuukausien sisällä. Outotec-analyysi on jostain syystä ollut selkeästi suosituin, mutta tämä saattaa johtua siitä, että kauppalehden keskustelupalstalta taisi olla linkki siihen. Yksi asia joka minua kiinnostaa on se, että onko jollakin lukijalla joku suosikkikirjoitus joka on ylitse muiden? Itse arvostan omia ”lapsiani” kaikkia lähes yhtä paljon, joten olen liian puolueellinen arvioimaan kirjoituksiani.

Olen tällä hetkellä suhteellisen tyytyväinen kirjoitusteni laatuun, mutta aina on varaa parantaa. Bloggaaminen lähtee aina jossain määrin omista tarpeista, mutta mikäli lukijat eivät hyödy mitään niin eivät he jaksa palata takaisin. On tietysti selvää ettei kukaan hyödy jokaisesta kirjoituksesta, mutta ensisijaisesti toivon, että ihmisille on enemmän hyötyä kuin haittaa tämän blogin lukemisesta. Jos näin ei ole niin älkää lukeko tätä.

Laitoin nyt kuvani tohon blogiini, joten voitte katsoa minkälainen apina tätä kirjoittaa. Jos näette minua jossain niin minulle voi toki tulla juttelemaan. Olen parempi kirjoittamaan kuin puhumaan, joten ei kannata ihmetellä, jos olen sosiaalisesti vaikea. Jos jotakuta vituttaa blogini niin kertokaa syy sen sijaan, että valitsette helpon tien vain avautua. Toivon kuitenkin enemmän kritiikkiä kuin kehuja. Ne vievät tätä hommaa paremmin eteenpäin.

-TT

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti